Uitslag Niawier 2-3-17

5 sep

Lange kaatsmiddag kaatsfederatie Dongeradeel in Niawier.

Niawier. Zaterdag stond al weer de 10e wedstrijd op het programma van de kaatsfederatie Dongeradeel, meetellend voor het klassement. Sponsor van deze wedstrijd was slagerij Menno Hoekstra uit Anjum. Er kon gekaatst worden onder werkelijk perfecte weersomstandigheden.

Bij de dames stonden er aanvankelijk 4 parturen op de lijst, maar door een afmelding moest er opnieuw geloot worden. Er bleven 3 parturen over. Na 3 keer kaatsen waren het Mynke Hoekstra en Anke Mollema die de eerste prijs hadden gewonnen.

Bij de heren B klas stonden er 5 parturen op de lijst. Dit betekent dat er 5 omlopen gekaatst moesten worden en dat bij ¨drege¨ partijen het wel eens een latertje kon worden. Dat zou het ook worden want met vier 5-5 partijen en nog een aantal 5-4 partijen, is het snel laat. Staat er in de kop van dit verslag nog middag, in de B klas werd het echter nog later. Om 19.30 waren zij pas uitgekaatst.

De parturen waren erg aan elkaar gewaagd en na drie keer kaatsten waren er nog meerdere kanshebbers op de prijzen. Uiteindelijk werd het partuur Simon Jan Mol, Renze Stiemsma en Jan Pieter Hovinga eerste, tweede werd het partuur Adol Braaksma, Harald Wiersma en Maghiel Faber.

In de A klas waren er slechts 6 deelnemers die 3 keer door elkaar geloot werden. Aan het einde van de rit waren het de gebroeders Stiemsma die er met de prijzen van door gingen. Eerste werd Jelle Jaap de tweede prijs was voor Nanne.

Volgende week word de laatste kaatswedstrijd van de kaatsfederatie Dongeradeel gehouden in Morra. Dan zal ook bekend zijn welke kaatsers de diverse klassement bij de senioren hebben gewonnen.

Uitslagen

Dames