Uitslagen Zaalwedstrijd Afdelingspartij 11 maart

13 mrt

K.V. Oostergo Dokkum wint zaalkaatsen Dongeradeel

Afgelopen zaterdag was de kaatsfederatie Dongeradeel gastheer voor de jaarlijkse Dongeradeel afdelingswedstrijd voor de aangesloten afdelingen uit de gemeente Dongeradeel in de sporthal de Doelstien te Dokkum, sinds jaar- en dag gesponsord door restaurant Land- en Zeezicht te Holwerd

Ondanks de zware concurrentie van de voetbalcompetitie en andere activiteiten waren er toch nog vier afdelingen gecombineerd heren A- en B klasse die zich hadden aangemeld voor de kaatsmiddag.

Dat het zaalkaatsen weer heel andere kwaliteiten vergt dan het kaatspel op het open veld bleek deze middag weer eens te meer. Het uitermate degelijke en goed kaatsende k.v. Oostergo wist met twee oude cracks de overwinning binnen te slepen. Alleen tegen k.v. Warber Bliuwe, Morra-Lioessens werd verloren. De 2e prijs werd gewonnen door k.v. Thomas Prins, Paesens-Moddergat, zij hadden een gelijk saldo punten vóór- (15), echter beter saldo tegen-eersten dan Morra Lioessens. K.V. Alles aan de Hang te Brantgum was de vierde deelnemer, en behaalde 12 eersten.

Bij de prijsuitreiking werd nog even vooruitgeblikt op het zeer complete programma van de kaatsfederatie Dongeradeel vanaf begin mei.

De volgende zaalkaatswedstrijd onder leiding van k.v. Oostergo wordt gehouden op zaterdag 25 maart vanaf 15.00 uur, het muurkaatsen zal dan worden gehouden te Franeker voor jeugd- en senioren. Opgave via kvoostergo.nl

Uitslag:

1e prijs K.v. Oostergo, Dokkum: Joop Dijkstra, Mink Jelle Zijlstra, Jacob Lei

kv Oostergo.jpg

2e prijs K.v. Thomas Prins, Paesens-Moddergat: Willem Elzinga, Siemen Zeilinga, Thomas Prins

kv Thomas Prins.jpg